tirsdag den 13. december 2011

Alfabetet er mere end a og b

Puha! Jeg har en masse bolde i luften pt. og for mig er det en kunstart, at holde dem alle kørende.
Der er den ene, anden og tredje virksomhed - jeg er lige flyttet - kæresten er (endelig!) kommet hjem efter 3 mdr. adskillelse (jeg er ikke fan, af at være SÅ lang tid væk fra hinanden) - det er jul med alt hvad det indebære - ect.

Så jeg har brug for noget struktur. Meget struktur for at være ærlig. Og det der med struktur er jeg ikke ligefrem verdensmester i.. Så det nemmeste ville være et glemme det! Sådan helt glemme det. For altid.
Men men: hvorfor hoppe over hvor gærdet er lavest? Det hjælper mig ikke ligefrem at lukke øjnene, stikke fingere i ørene og sige "la la la". Tværtimod, vil min situation forværres.

Derfor har jeg lang en plan, som jeg flittigt følger.
Da jeg udarbejdede min plan, slog det mig, at vi ofte ligger en plan a og måske en plan b. Hvad hvis plan a og b går i vasken?
Personlig kan jeg finde på at erklære idéen/projektet for ligegyldigt. So what to do?

Alfabetet har heldigvis flere bogstaver end a og b. Jeg vil for fremtiden, tænke på 'alfabets planlægning'. Forstået på den måde, at det kan være at mine første tiltag ikke virke til udførelen af mine idéer/projekter. Dvs. plan a og b, men det betyder ikke at idéen/projektet er skidt.

Walt Disney havde selv den tankegang: det er aldrig idéen/drømmen der er noget i vejen med. Vi kan højest kritiserer vores fremgangsmåde, til at realiserer idéen/drømmen.

Med det i baghovedet vil jeg drage ud i den store verden og berige mig med mine nye indtryk og tænke flere tanker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar