fredag den 4. november 2011

Der kom et brev

Eller faktisk kom der to. To breve kun til mig. Jeg elsker at få post! Særligt når det er uventet postkort fra veninderne. Denne gang var det dog post i den mere alvorlige ende.. Det var firmapost - Er selvstændig, hvis jeg har glemt at nævne det tidligere.
Et brev fra banken og et fra en anden virksomhed (jeg har valgt, ikke at offentlige gøre navnene på virksomhederne). Min første tanke var: bare der ikke er noget galt!

En smule nervøs får jeg åbnet de to breve og læst dem igennem. Jeg går fra at være nervøs, til ikke at kunne få vejret..
Hvis jeg skulle vælge, hvilke af de breve jeg syntes var sjovest, ville jeg stå midt i et dilemma.
Begge breve fik mig til at trække på smilebåndet og trænet lattermusklerne.

Om det ene brev, skrev jeg tidligere på Facebook:
Kære Bank,
Jeg takker jer, for at være en bank med humor. For 2 år siden var I meget modvillige, da jeg foreslog, at starte en pensionsopsparing. Sørme så om jeg ikke modtager et brev fra jer i dag, hvor I skriver "Der er sikkert stadig nogle år til, du går på pension, og det kan være en god idé at spare op, så du får ekstra økonomisk råderum og kan gøre de ting, som gør livet lidt rigere... når du går på pension".

Jeg ved ikke, om jeg er ene om at side tilbage med følelsen af, at banken har et lidt urealistisk syn på alder? Tvivler på, at regeringen er enig med Banken, om at 20 årig skal overveje at gå på pension om nogle år? :b
- Faktisk ved jeg ikke, om jeg skal grine eller græde af morskab xD


Det andet brev var en kærlig påmindelse, om at jeg ikke havde fået nyet x, i forbindelse med min virksomhed. Får jeg ikke gjort det indenfor 14 dage, frafalder min ret til produktet. Det sjove i denne sag er, at det er 5 gang jeg får denne besked fra dem.
Allerede første gang jeg fik besked på, at det var tid til at forny x, tog jeg fat i virksomheden og sagde: jeg ønsker ikke længere jeres produkt, så det er vel ikke nødvendigt at forny noget? Jeg formoder ikke, at det er for sent at melde fra uden ekstra gebyrer. Hvortil jeg fik svaret nej og blev lovet ikke at høre mere fra dem.
Fælles for de to breve er, at jeg ret hurtigt dømte de to virksomheder som uprofessionelle, ikke at have styr på sine ting/kunder og tænkte, at de gav mig en kærlig påmindelse om, hvad jeg synes er dårlig kundeservice - så det er hermed noteret, at jeg vil gøre hvad jeg kan, for at undgå at gøre det i min egen virksomhed.

Hele dagen har brevene rumsteret rundt i hovedet på mig: hvorfor var det lige, at jeg reagerede som jeg gjorde og kunne jeg lære noget af det?
Hvorfor min reaktion var som den var, er stadig en gåde for mig. Dog har jeg set en masse læring i det. Virksomheden der har givet mig et utal af chancer for at betale, mindede mig om, at der også er steder i mit liv, hvor jeg giver udtryk for en mening og en konsekvens, men jeg holder ikke fast i konsekvensen. Min mening bliver bare gentaget igen og igen.. I det uendelige.
Banken mindede mig om, at vi alle bare er mennesker og vi kan begå fejl - også i vores iver efter at tjene penge til virksomheden.

To breve blev til dagens munter indslag, og gav stof til eftertanke. Go' weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar